Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokolnikach zaprasza do złożenia oferty na :
Świadczenie w 2025 roku – usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Sokolniki.
CPV: 85311000-2 Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe.
- Nazwa oraz adres zamawiającego.
Nabywca : Gmina Sokolniki, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 98-420 Sokolniki NIP 9970134237
Odbiorca :Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sokolnikach ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, 98-420 Sokolniki; e-mail :gops@sokolniki.pl - Tryb udzielania zamówienia.
Niniejsze postępowanie jest prowadzone bez zastosowania ustawy z 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych (Dz.U.z 2024 r., poz.1320), na podstawie art. 2 ust.1 pkt 1. - Opis przedmiotu zamówienia.
3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Sokolniki:
1) schronienie dla 3 osób bezdomnych ( kobieta lub mężczyzna ) w postaci schroniska dla bezdomnych :
a) Osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest gmina Sokolniki (w oparciu o art. 101 ust.2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. (tj.Dz.U.z 2024.1283 ze zm.)
2) schronienie dla 1 osoby bezdomnej (kobieta lub mężczyzna) w postaci schroniska dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi :
a) Osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest gmina Sokolniki (w oparciu o art. 101 ust.2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. (tj.Dz.U.z 2024.1283 ze zm.)
3.2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, zgodnie z następującym podziałem :
1) część 1 pn. “Schronienie dla 3 osób bezdomnych w schronisku dla bezdomnych”
2) część 2 pn. :’’ Schronienie dla 1 osoby bezdomnej w schronisku dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi”.
3.3. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na realizację całego zamówienia, bądź ofertę częściową na wybraną część, o której mowa w pkt. 3.2. - Inne istotne warunki zamówienia.
1. Każdorazowe umieszczenie, skierowanie osoby, o której mowa w pkt 3 odbywa się na podstawie skierowania do schroniska oraz decyzji administracyjnej przyznającej pomoc w formie udzielenia schronienia, wydanej przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokolnikach.
Decyzje zawierać będą : imię i nazwisko świadczeniobiorcy, rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem oraz termin i miejsce realizacji.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7 dni.
2. Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia osobom, o których mowa w pkt.3, standardu podstawowych usług, kwalifikacji osób świadczących usługi oraz standardu obiektu na podstawie Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U.z 2018 r. poz. 896);
1) całodobowego schronienia z zapewnieniem własnego łóżka i pościeli (materac, poduszka, kołdra lub koc, i poszwy oraz prześcieradło) oraz stałego dostępu do WC i łazienki z ciepłą i zimną wodą,
2) całodzienne wyżywienie,
3) środków czystości i higieny osobistej,
4) niezbędnego ubrania odpowiedniego do pory roku,
5) pomocy w sprawach formalno – prawnych w tym: wyrobienie dowodu osobistego, rejestracja w urzędzie pracy, zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego, ustalenie stopnia niepełnosprawności itp. zgodnie z kompetencjami i zasobami ludzkimi,
6) zapewnienia dostępu do opieki medycznej.
3. Prowadzenia pracy socjalnej w oparciu m.in. o kontrakt socjalny.
4.Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba osób bezdomnych, kierowanych do korzystania z usług będzie zależna od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie schronienia. Wskazane wyżej planowane liczby osób bezdomnych, które będą kierowane stanowią wielkość maksymalną.
5. W przypadku gdy w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wystąpi konieczność korzystania z usług większej liczby osób bezdomnych od wielkości maksymalnej, Zamawiający zaproponuje przystąpienie do zmiany umowy.
6. Rozliczenie usługi przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 15-tego dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca grudnia, za który rozliczenie następować będzie do dnia 26 grudnia.
7. Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od dnia doręczenia faktury/noty księgowej.
8. Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury/noty księgowej za załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia.
9. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia, jak również o fakcie opuszczenia placówki.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonania zgodnie z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zamówieniu. - Termin realizacji usługi : styczeń – grudzień 2025 rok.
- Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
1. Najniższa cena za dzień usługi schronienia wraz z wyżywieniem zaoferowana przez Wykonawcę.
2. Dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby Zamawiającego).
3. W przypadku otrzymania ofert o jednakowej cenie, Zamawiający wybierze ofertę Schroniska znajdującego się w najmniejszej odległości od Gminy Sokolniki. - Sposób i termin składania ofert.
1. Oferta musi gwarantować spełnienie wymogów Zamawiającego.
2. Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione w imieniu Oferenta w zakresie jego praw majątkowych lub osobę umocowaną przez osoby uprawnione.
3. Oferta powinna być napisana czytelnie, trwałą techniką w języku polskim.
4. Oferta powinna być dostarczona w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 grudnia 2024 roku w formie :
* pisemnej tj, przesłana pocztą tradycyjną na adres : Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, 98-420 Sokolniki lub dostarczona osobiście, w zamkniętej kopercie z dopiskiem “Zapytanie ofertowe – Świadczenie w 2025 roku – usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) z terenu Gminy Sokolniki”.
* drogą elektroniczną na adres e-mail: ; gops@sokolniki.pl lub szandalae@sokolniki.pl
5. Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
7. Dokumenty, jakie wykonawca powinien złożyć do oferty :
* formularz oferty – załącznik nr 1,
* oświadczenie Wykonawcy – załącznik nr 2,
* oświadczenie o spełnieniu warunków z RODO – załącznik nr 3,
* wzór umowy zał nr 4
* wzór umowy powierzenia zał. nr 5
* klauzula informacyjna RODO zał. nr 6
Zamawiający wymaga , aby w/w załączniki zostały wypełnione i podpisane przez Wykonawcę. - Wymagania niezbędne.
1. W zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
2.Wymagania dotyczące lokalu schroniska : Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski. - Informacje dodatkowe.
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca mogą przekazywać pisemnie, oraz drogą elektroniczną.
2. Oferent może zwrócić się do Zamawiającego w formie elektronicznej o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Ze strony Zamawiającego uprawnionym do udzielenia wyjaśnień są Ewa Szandała kierownik GOPS w Sokolnikach, tel: 620 784 61 90 , adres e-mail: szandalae@sokolniki.pl
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny przed podpisaniem umowy.
4. Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.
Ewa Szandała Kierownik GOPS w Sokolnikach
Załączniki :
Formularz ofertowy/cenowy
Oświadczenie o spełnieniu warunków
Oświadczanie o spełnieniu warunków wynikających z RODO
Wzór umowy (do zapoznania się z treścią)
Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
Klauzula informacyjna